Jedním z řešení bytové krize 20. let měly být nové malobytové domy v Husovicích, které navrhl tehdejší vedoucí městského stavebního úřadu Bohuslav Fuchs v roce 1926. Jde o další využití oproštěné funkcionalistické estetiky pro potřeby levné typové sociální výstavby.
Jedná se o dva nedaleké stavební celky na půdorysu ve tvaru písmene L, jejichž hmoty ohraničují areál vozovny trolejbusů (dříve tramvají) od Jindřicha Kumpošta, která ve vnitrobloku vznikla v roce 1928. Fasády čtyř a pětipodlažních domů na Svitavském nábřeží a v Nováčkově ulici jsou členěny velkými rastrovými okny a jednotlivé domovní sekce jsou přístupné zapuštěnými vchody. Nad nimi se nacházejí vtažené železné konstrukce společných lodžií, které tvoří jediný výraznější konstruktivistický prvek na fasádě. Na každém patře domovní sekce se nacházely čtyři dispozičně totožné dvoupokojové byty.
LV