Na konci 30. let vyrostl v blízkosti Neumarkovy vily od architekta Wiesnera dům manželů Láskových. Architekt Evžen Škarda navrhl rodině advokáta a dcery holandského konzula prostorné reprezentativní sídlo, jehož červená fasáda je zřejmě inspirována sousední o deset let starší stavbou. Architektonický výraz domu s řadou subtilních detailů je však mnohem bližší minimalistické estetice funkcionalismu.
Třípodlažní dům, jehož nadzemní patra nese travertinový sokl provozního přízemí, je umístěn hluboko v zahradě a orientován hlavními obytnými prostory na jih do ulice. Hlavním motivem uliční fasády je kónicky vystupující terasa na štíhlých sloupech, kontrastující s jinak přísně pravoúhlou dispozicí. Na terasu vede také zasklený rizalit obývací haly a motiv prosklené terasy se opakuje i v jihovýchodním rohu druhého patra. Její zábradlí je perforováno řadami kruhových luxferů, které prosvětlují i rizalit schodiště zadní fasády. Interiér domu je rozdělen na dva téměř identické byty v patrech, z nichž jeden byl určen k pronájmu. Jádrem dispozice je čtvercová hala, rozdělující byt na obytnou jihovýchodní a provozní severozápadní část. Řada místností je oddělena pouze závěsy nebo posuvnými stěnami, a vzniká tak efekt otevřeného plynoucího prostoru.
Současný stav vily může být příkladem kvalitně provedené památkové rekonstrukce. Jejím autorem je architektonický ateliér PAW (architekti Ludvík Grym a Jindřich Škrabal), který se kromě vlastní tvorby specializuje na obnovu meziválečných staveb.
PH