Význam a ambice Králova Pole, slavnostně povýšeného na město v roce 1905, měla dokládat také odpovídající velkoměstská výstavba. Již před rokem 1905 začala vznikat koncepce budoucího urbánního rozmachu, přičemž hlavním rozvojovým územím se staly pozemky nazývané Devadesátka nebo Na Devadesátce, které obec odkoupila v roce 1908. Osou nové výstavby se měla stát komunikace vybíhající z Palackého třídy kolmo na ni k západu a spojující Královo Pole se Žabovřeskami. Na tuto komunikaci se ortogonálně a radiálně napojovaly dráhy nových městských ulic a tříd do velkolepě působícího geometrického obrazce. Ústředním jádrem nového městského centra mělo být Všeslovanské náměstí s moderním městským parkem a na něj navazující ulice Husitská ‒ osová reprezentační městská třída lemovaná stromovou alejí.
S výstavbou nově projektované městské struktury se začalo roku 1908 a do vypuknutí první světové války byla dokončena zástavba ulice Husitské a některé budovy ve spodní části Slovanského náměstí. Výstavné činžovní domy z prvního a druhého desetiletí 20. století jsou tak v Králově Poli vedle Palackého třídy nejčetněji zastoupeny právě v této lokalitě.
Typickou ukázkou místní dobové architektury na pomezí pozdního historismu a secese je čtyřpatrový nájemní dům v nároží ulic Husitské a Slovinské. Obě symetrická uliční průčelí jsou komponována za pomoci vyvážené soustavy vertikál a horizontál, pohledově exponované nároží je akcentováno polygonálním arkýřem zakončeným věžičkou. Průčelí jsou rovněž totožně členěná osovými rizality zakončenými barokizujícími zvlněnými volutovými štíty.
Jednotlivé formy jsou uspořádány tak, aby zdůraznily dvoupodlažní bel-étage, které je od ostatních částí domu odděleno výraznými kordonovými římsami. V této zóně jsou fasády akcentovány v osových rizalitech kanelovanými pilastry, v koncových osách obou průčelí polygonálními arkýři s úzkými vertikálními okny a formální zdůraznění je zřejmé také ve štukovém dekoru – okna prvního a druhého patra jsou spojena vertikálním rámováním a obdélná pole mezi nimi jsou vyplněna štukovou výzdobu s florálními motivy.
Celková kompozice a rozvržení průčelí vychází z klasického kánonu a tuto tradiční strukturu doplňuje bohatý štukový dekor, v němž jsou variovány secesní věnce se stuhami či květinové a ovocné koše, jež byly velmi oblíbeným motivem období kolem roku 1910. Krásným prvkem jsou pak kovové balkony bočních os rizalitu s typicky secesním dekorativním zábradlím.
Dům prošel citlivou obnovou a je do současnosti dobře dochován.
Pavla Cenková